sobota, 10 lutego 2018

KSIĄŻKI- co ostatnio przeczytałam?


Zimową porą zawsze więcej czasu spędzam w domu, a to przekłada się na ilość pochłoniętych książek. Ostatnie 3 pozycje które przeczytałam, lub jestem w trakcie kompletnie różnią się od siebie. Niekiedy specjalnie mieszam gatunki i tematykę wciągu wieczoru, gdy widzę że zaczynam się nudzić lub przysypiać :D


Znalezione obrazy dla zapytania miejsce po imperiumPaweł Reszka, "Miejsce po imperium"

 Wciąż pozostaję wierna mojemu ulubionemu gatunkowi literackiemu, reportażu, a do tego bliskiej mi tematyce wschodu. Paweł Reszka wie o czym piszę i robi to naprawdę dobrze. Jako kilku letni korespondent w Moskwie, dziennikarz śledczy, świadek Rewolucji Róż W Gruzji i Pomarańczowej Rewolucji na Ukrainie wczuł się życie w zwykłego obywatela i przedstawia historie widzianą oczyma tysiąca ludzi. Historie z różnych miejsc ogromnego niegdyś imperium, pokazują zarówno smutną biedą, problemy społeczne jak i ogromne przekręty i wielką politykę.
Temat na czasie biorąc pod uwagę zbliżające się wybory prezydenckie w Rosji.

Bardzo ciekawa pozycja, czytając miałam wrażenie że to druga część lub też kontynuacja książki "króla" reportażu Ryszarda Kapuścińskiego -"Imperium".




Orhan Pamuk, "Nowe życie"

Znalezione obrazy dla zapytania Orhan Pamuk Nowe życie
Nie jest to pierwsza książka (na całe szczęście) tego tureckiego pisarza po którą sięgnęłam. Byłam zachwycona powieścią "Biały zamek" oraz jego ciut biograficzną pozycją "Stambuł. Wspomnienia i miasto". Byłam bardzo optymistycznie nastawiona do "Nowego życia" reklamowanego jako najszybciej sprzedająca się książka w historii tureckiego księgarstwa, a nawet bestseller wszech czasów. Mocno przyciągający tytuł i bardzo zachwalające opinie "The Guardian" nie pomogły mi jednak w polubieniu tej powieści. A może nie zrozumiałam jej sensu, lub oczekiwałam czegoś podobnego do poprzednich pozycji ?  Sama fabuła książki, gdzie student dostaje obsesji po przeczytaniu tajemniczej książki i wyrusza w podróż nie jest taka zła, 
ale to co się dzieje w trakcie jest oderwane od rzeczywistości i ciężko połączyć ze sobą fakty. Książkę przy przeczytałam tylko dlatego, iż miałam nadzieję że w końcu zrozumiem, o co chodzi...nie udało się.

BARDZO polecam przeczytać Pamuka, ale ODRADZAM (zwłaszcza na początek) "Nowe życie". 



Michał Szafrański, "Finansowy Ninja" 

Książka wydana dwa lata temu wciąż robi furorę. W bibliotece musiałam zapisać się w kolejce jako 17 aby ją wypożyczyć. Czy warto? Myślę że TAK. Choć wiele z poruszanych tematów są oczywiste- że powinniśmy oszczędzać, że gotowanie w domu jest tańsze niż jedzenie "na mieście", to porządkuje nasze myślenie o finansach i oszczędzaniu jako CELU do tego co jest dla nas istotne w życiu. 
Znalezione obrazy dla zapytania finansowy ninjaOszczędzanie wg autora to " zastąpienie bezmyślnego wydawania pieniędzy mądrym ich gromadzeniem. Intencjonalnym, konkretnym i w indywidualnym celu.Dla każdego może on być inny...Czy wiesz, że oszczędzając 20% swoich zarobków, możesz sobie pozwolić na roczny urlop po czterech lata pracy?"- pyta na Szafrański. 
A może nie chcemy rocznej przerwy w pracy tylko planujemy zakup mieszkania lub chcemy przejść na wcześniejszą emeryturę ? Proszę bardzo, policz to sam, ile musisz regularnie oszczędzać, lub jak na to zarobić. 

Bardzo rozbudowana pozycja (ponad 500 stron), można wybrać tylko interesujące nas rozdziały  i na pewno nie będzie to czas stracony. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz